10 tips voor een goed online event via Hopin

Online event 1 min , December 13, 2021

Hopin is tot nu toe nog steeds mijn favoriete online tool. Er is veel mogelijk, het ziet er goed uit en het is betrouwbaar. In het afgelopen jaar hebben we met veel online tools gewerkt. Ik kan mezelf gerust een kenner op het gebied van online tools noemen. Er zijn naar mijn idee nog geen slechte online tools, wel moet je weten hoe je ermee moet werken. In dit blog geef ik je 10 tips om een goed online event via Hopin te organiseren.

  1. Ken de mogelijkheden van Hopin
  2. Laat je sprekers zich van te voren aanmelden voor het event in Hopin om er zeker van te zijn dat ze geen problemen ervaren tijdens het inloggen.
    Bekijk de veelvoorkomende problemen.
  3. Organiseer een onboarding met je sprekers om de tool uit te leggen en geef tips hoe zij optimaal kunnen presenteren
  4. Organiseer een dry run en oefen alle mogelijke doemscenario's
    Hoe organiseer je een goede dry run?
  5. Indien je een sessie organiseert waar je alleen een bepaalde groep toegang voor wilt geven, laat deze deze groep zich dan vooraf registreren voor je evenement. Men moet zich aangemeld hebben voordat je ze kan koppelen.
  6. Deel vooraf een Hopin pre event check met je deelnemers en sprekers zodat iedereen zeker weet dat ze zonder problemen deel kunnen nemen.
  7. Stuur vooraf duidelijke aanmeld instructies en voorwaarden aan je deelnemers.
  8. Zorg voor een helpdesk waar je deelnemers terecht kunnen indien zij (technische) vragen hebben.
  9. Zorg voor leuke spelelementen en gebruik integraties zoals Mentimeter, Kahoot of Slido.
  10. Vraag evisit naar de mogelijkheden om jou te begeleiden bij je online evenement in Hopin.

Ik kijk ernaar uit om in 2022 weer mooie online evenementen via Hopin (of andere online tools) te begeleiden.

Lees ook:
checklist voor het organiseren van een online evenement
onze eventcases

Online event