written by
Team evisit

De juiste online tool voor je hybride event

Hybride event 2 min , March 8, 2022

Tijdens de opmars naar online evenementen ontdekten we veel voordelen: er kan een veel groter publiek op af komen, het is tijdbesparend, kostenefficiënt en sneller op te tuigen dan een live evenement. Nu we in 2022 weer bij elkaar mogen komen, merken we dat de fysieke evenementen weer terug in ons leven komen. Heerlijk! Maar tóch blijven de voordelen van een online evenement bestaan, en willen de eventprofessionals en de bezoekers deze voordelen behouden. Dat is waar hybride evenementen om de hoek komen kijken.

Bij een hybride event is het belangrijk om je fysieke publiek en online publiek samen te brengen, met elkaar te integreren. Zowel de online bezoekers als de fysieke bezoekers moeten met elkaar en met de presentatoren kunnen communiceren. Een passende online tool voor je hybride evenement is heel belangrijk om online en fysiek op de juiste manier samen te brengen. Wij leggen je uit waarom Hopin de geschikte tool is voor je hybride evenement:

  1. De online deelnemers kijken (en nemen deel) via laptop of computer
  2. Online deelnemers kunnen vragen stellen aan sprekers, deelnemen aan chatsessies en realtime feedback geven
  3. De fysieke deelnemers downloaden de app en kunnen via dezelfde chat/Q&A deelnemen en in contact komen met de online deelnemers
  4. Nodig de online deelnemers uit om live vragen te stellen (door camera en microfoon aan te zetten) en stream deze online deelnemer naar het publiek in de zaal
  5. Creëer fysieke én virtuele stands: het is zelfs mogelijk om vanuit je fysieke stand te streamen naar een virtuele stand
  6. Gebruik de netwerktool om je fysieke en online bezoekers met elkaar te laten netwerken
  7. Het is mogelijk om vragen vanuit de chat in beeld te laten komen om zo de interactie met je doelgroep te vergroten
  8. ‘Collective notes’ zijn een groot voordeel van je hybride evenement: maak een ruimte waarin je online deelnemers en fysieke deelnemers notities met elkaar kunnen delen in een daarvoor ingerichte ruimte
  9. Duidelijke inzicht in de analyses van zowel online als fysiek: hoe lang wonen ze een sessie bij en welke onderwerpen stimuleert de betrokkenheid
  10. Alle content en data van je evenement wordt op één plek bewaard
  11. Video opnames van alle sessies
  12. Ondertiteling en een gebarentolk bij de online stream is mogelijk (om online een nog groter bereik te creëren)
  13. Het is mogelijk om namen van de sprekers als banner in te laden

Na een jaar van ongekende uitdagingen zijn evenementen klaar voor een comeback! Een comeback naar fysiek maar zeker ook meer en meer in hybride vorm. Wij zijn er klaar voor en helpen je graag! Neem contact op voor meer informatie.

Lees ook:
Blog: wat is een hybride event en hoe organiseer je een hybride event?
evisit.nl/hybride-event

hybride event