written by
Team evisit

5 tips voor een onvergetelijk event

Eventregistratie 3 min , September 3, 2021

Het hosten van een conferentie, seminar of networking event kan een uitstekende manier zijn om jouw business te vermarkten. Maar event planning is tricky, en het zorgen voor een glimlach op het gezicht van jouw genodigden is niet altijd even makkelijk. Wil jij weten hoe je ervoor kan zorgen dat jouw volgende event al op de kalender van jouw gasten genoteerd staat? Lees dan hier 5 tips om jouw event onvergetelijk te maken.

1. Start marketing ruim op tijd
Uit onderzoek blijkt dat mensen in het algemeen minstens zeven contactpunten nodig hebben met een individu of bedrijf, voordat ze een beslissing maken. Begin jij dus pas met de marketing van jouw event op de dag dat het begint, dan ben je te laat. Zorg voor teasers, dit geeft jouw publiek een taste van wat ze kunnen verwachten op jouw event. Doe dit bijvoorbeeld door het sturen van reminder e-mails of zet social media in voor promo foto’s of video’s. Dit is niet alleen effectief in het vergroten van de opkomst, het zorgt er ook voor dat jij niet tot het laatste moment hoeft te wachten op de registratie van jouw gasten. Door reminders te sturen zullen zij eerder geneigd zijn zichzelf tijdig in te schrijven.

2. Zorg voor de juiste informatie
Voordat het event begonnen is, is het ontzettend belangrijk dat jouw gasten van A-Z weten wat ze kunnen verwachten. Dit betekent dat ze weten waar ze moeten zijn, wat het programma is, geïnformeerd worden over eventuele parkeerplaatsen en of er eten aanwezig is op het event. Niets is vervelender dan naar een event toe gaan zonder te weten wat je precies kan verwachten. De informatie die jij van te voren beschikbaar stelt is daarom ontzettend belangrijk. Zorg verder ook dat deze informatie duidelijk en makkelijk te vinden is. Dit kun je bijvoorbeeld plaatsen op jouw event website, in de reminder mail of op het e-ticket.

3. Maak jouw event persoonlijk
Als jij wilt dat mensen over jouw event gaan praten, moet je dingen doen die jou laten opvallen. Denk aan het opvangen van jouw genodigden zodra zij het pand binnenkomen, dit straalt professionaliteit uit en toont aan dat jij jouw event, en gasten, serieus neemt. Denk ook aan personal gift bags of zorg voor een fotograaf die foto’s neemt van jouw gasten tijdens het event. Dit stimuleert jouw gasten om ook na afloop van het event terug te denken aan jouw event en creëert een mogelijkheid tot extra publiciteit, door het sharen van foto’s op social media.

4. Zorg voor een follow up
Zo, even ademhalen. Jouw event zit er op, het was een groot succes en nu is het tijd om te relaxen. Hou toch nog even vol, want een follow up met jouw genodigden kan van enorme waarde zijn. De dag na een event – wanneer er nog volle inspiratie heerst tussen jouw genodigden – is de perfecte tijd om contact te leggen met jouw gasten om ze te bedanken voor hun komst en ze te attenderen op jouw producten/services. Het sturen van een bedankmail is daarom een mooie afsluiting. Verder is dit ook het juiste moment om feedback te vragen van jouw gasten. Dit kan door middel van een enquête met een paar korte, concrete vragen over hun ervaring. Dit laat zien dat jij open staat voor verbetering, en geeft om de mening van jouw gasten. Deze kun je samen met jouw event analytics gebruiken voor een nog beter event volgende keer!

5. Eindig met event analytics
Hoeveel gasten waren er precies op jouw event? Wat was de no-show rate? Deze statistieken zijn niet alleen interessant om een succes cijfer te geven aan jouw event, maar zorgen ook voor insights voor een volgend event. Gebruik deze gecombineerd met de uitslag van jouw event enquête dan ook als feedback voor jouw event als totaalplaatje. Op naar nog betere resultaten! Dit zijn natuurlijk maar een paar tips om jouw event onvergetelijk te maken. Met het volgen van deze tips zet je al een paar grote stappen in de goede richting. Meer tips of weten hoe wij jou kunnen ondersteunen in het organiseren van jouw volgende event? Mail dan naar vraag@evisit.nl of bel naar 070-306 54 20.

eventregistratie